Анна Соха: все, що треба знати про вдале інтерв’ю

Share

Про те, де знайти тему та героїв для інтерв’ю, як правильно підготуватися до його проведення і який текст вважається грамотно написаним, на своїх вебінарах 9 і 16 липня розповіла журналістка Анна Соха. Дівчина не з чуток знає про клопітку роботу над інтерв’ю, адже за останні два роки сама провела їх більше ста. Окрім цього, Анна Соха була головою медіа-служби ГО ФРІ у 2016-2017 рр. Зараз співпрацює з такими медіа, як Happy Monday, DOU.UA I Medialab.online.

Про етапи підготовки і проведення інтерв’ю читайте нижче:

  1. Пошук теми

Зазвичай редактори видань заклопотані своєю роботою, тож додаткового часу, щоб знайти вам тему для інтерв’ю у них немає. Тому вміння швидко і якісно знаходити ідеї для майбутніх матеріалів цінуються. Щоб ваше інтерв’ю зацікавило читачів, варто:

  • Проаналізувати медіа. Дізнайтеся, про що пишуть інші видання, визначте їх цільову аудиторію. Подумайте над тим, що справді цікавить чи турбує читачів.
Untitled-перетворено (1)
  • Стежити за регіональними ЗМІ. У локальних виданнях часто можна знайти героїв, дізнатися їхню історію. Іноді з історії героя можна розвинути ширшу тему, охопивши при цьому, наприклад, кілька міст України.
  • Спостерігати. Для журналіста важливо бути уважним і спостережливим. Нерідко можна почути якусь історію від знайомого, дізнатися його проблеми, почути розмову людей на вулиці, в транспорті і тд. З цих розмов можна зрозуміти, що хвилює на даний час аудиторію і яку тему варто висвітлити.
  1. Пошук героя
  • Особисті контакти. Будьте комунікабельними, відкритими до нових знайомств. Для цього можна вступати в нові гуртки, організації, спілкуватися зі студентами різних факультетів. Не варто боятися просити про контакти людей в соцмережах, чатах тощо.
Untitle-перетворено
  • Спільноти. Героїв своїх майбутніх матеріалів можна знайти в групах фейсбуку. Наприклад, можна перейти на сторінку центру зайнятості і визначити там найактивніших коментаторів. Тоді прочитати їхні дописи і якщо вони справді зацікавили — написати в приватні повідомлення. Не завжди легко отримати відпровіді, тож чим більше людям ви напишите, тим більша ймовірність знайти героя.
  • Шукати героїв в інших ЗМІ.

Якщо ви не знаєте, як правильно почати листування, то ось кілька порад від спікерки:

1

Спочатку представтеся, назвіть своє ім’я, посаду, медіа, в якому працюєте. Тоді напишіть про те, яку тему хочете висвітлити у своєму матеріалі та що потрібно від героя. Наприкінці можна вказати, що чекаєте на відповідь і подякуйте за увагу.

Тоді починайте готуватися до інтерв’ю. Якщо ваш герой — відома особистість, не полінуйтеся знайти більше інформації про нього у вікіпедії чи інших медіа, дослідіть усі відомі факти, перегляньте попередні матеріали з його участю, промоніторте соцмережі. Якщо герой випадковий, тоді потрібно більше дослідити тему майбутнього інтерв’ю, знайти суміжні статті, дізнатися, що насправді хвилює цільову аудиторію.

2

Найкраще, коли інтерв’ю буде проводитися наживо. Тоді розмова вийде щирішою, а співбесідник не буде задумуватися над формулюванням відповідей так, як би він робив це при листуванні. Одразу ж мова буде доступнішою, а матеріал не здаватиметься “штучним”. Уже при самому проведенні інтерв’ю важливо побороти хвилювання. Для цього треба бути підготовленим і мати з собою список запитань, також необхідно бути зацікавленим у бесіді. Якщо інтерв’юер позитивно налаштований і уважний до розповідей героя — результат інтерв’ю точно буде кращим. При цьому не потрібно боятися уточнювати незрозуміле чи боятися здатися дурнем.

Окрім проведення інтерв’ю, важливо його потім вміти подати. Зазвичай матеріл оформлюють у класичному вигляді “питання-відповідь”(діалог), розповідають історію від особи героя (сторітелінг, який характеризується неформальною і розмовною подачею) чи пишуть від третьої особи, вживаючи цитати. Інтерв’ю має бути написане доступною мовою. Найкраще уникати пасивних речень, канцеляризмів, вживати більше дієслів замість складних іменників. Якщо пряма мова героя незрозуміла, варто її відредагувати, щоб добавити більше конкретики. І пам’ятайте, що все що можна уточнити — уточнюйте.

3

Сподіваємося, що тепер вас не кидатиме в піт від слова “інтерв’ю”, і вже найближчим часом ви напишите власний матеріал!

Підготувала Стецькович Анастасія