Короткострокові проєкти Erasmus — підготуй себе до мрії

Share

18 травня київський осередок ФРІ організував перший із трьох вебінарів онлайн-інтенсиву «Erasmus: підготуй себе до мрії», на якому говорили про короткострокові обміни. Під час вебінару голова Міжнародної служби ФРІ Оля Доброва поділилася ресурсами пошуку проєктів Erasmus+, пояснила, як правильно писати мотиваційні листи та дала кілька порад, що робити до, під час та після завершення проєкту. Детальніше в нашому матеріалі.

Оля Доброва веде активну міжнародну діяльність: працює програмною координаторкою в Київській школі економіки, відвідала 40 країн та координувала молодіжний обмін Erasmus+, підготовка до якого тривала цілий рік. Фрішниця не збирається зупинятися на досягнутому й з радістю ділиться своїм досвідом з усіма охочими, хто цікавиться участю в проєктах Erasmus+ та бажає долучитися до міжнародної діяльності.

Вебінар розпочався зі знайомства-бінго, під час якого всі учасники змогли дізнатися трішки більше одне про одного: ділилися тим, хто відвідав понад 10 країн, має знайомих серед 5 національностей, писав понад 15 мотиваційних листів тощо. Таке неформальне спілкування допомогло слухачам налаштуватися на позитив та підготуватися до основної частини заходу.

Де шукати можливості? 

Короткострокові проєкти Erasmus+ — це молодіжні обміни, тренінги та курси, які можуть тривати від 5 до 21 днів. Основне питання, яке зазвичай цікавить новачків: де шукати можливості? Оля поділилася детальним списком Telegram-каналів, сайтів та спільнот у соцмережах, які надають міжнародні можливості. 

Telegram:

Facebook:

Сайт Salto Оля не рекомендує розглядати як основний канал для пошуку, оскільки там занадто висока конкуренція, але зараз відкриваються нові можливості й можна знайти багато онлайнових молодіжних обмінів.

Перелік вимог

Перелік вимог до учасників не універсальний і зазвичай надається індивідуально в кожній програмі. Він містить загальні відомості, як-от знання мови, вік, національність, досвід у різноманітних сферах, навички працювати з певними групами людей тощо. Якщо ви впевнені у своїх силах та маєте досвід координування команд чи проєктів, то можете долучитися до обміну як тімлідер, у якого зазвичай більша відповідальність та перелік обов’язків. Іноді можна натрапити на плату за участь у проєкті, але зазвичай ця сума не перевищує 20–30 євро. Найчастіше організації віддають перевагу тим, у кого ще немає значного міжнародного досвіду, щоб усі мали рівні шанси. 

Щоб профінансувати один проєкт на сім днів та орієнтовну кількість до 30 учасників, організація має покрити витрати на близько 20 тисяч євро. Тому під час відбору комісія першочергово звертає увагу на те, чи є у вас мотивація і що ви не просто хочете погуляти за кордоном.

Мотиваційні листи та анкети

Співбесіди на короткострокові проєкти проводять рідко, тому в потенційних кандидатів є шанс вразити комісію лише через свою аплікаційну форму та мотиваційний лист. Текст мотиваційного листа варто розділяти на абзаци, написані для більшості проєктів англійською мовою та нескладними реченнями. Для початку потрібно додати фразу, яка чіплятиме, а також навести свій релевантний досвід саме в тій сфері, куди ви подаєтеся. У листі важливо зазначити, що саме ви можете внести в цей проєкт і чого ви хочете навчитися. Головне — будьте щирими й пам’ятайте про висновок. Не пишіть мотиваційний лист за один день, ліпше відкласти його на кілька днів, а потім переглянути та доповнити за потреби. 

Зважайте, що в молодіжних обмінах основну програму складають самі учасники, а акцент робиться на спілкуванні й обміні досвідом, тут немає університетських лекторів та нудних лекцій, і кожен може внести до проєкту щось своє. Релевантний досвід для проєктів можна здобувати через волонтерські або громадські організації. У мотиваційному листі важливо хвалити себе, але не занадто.

Пишіть правду. Усе, що ви зазначите, можна легко перевірити через ваші соцмережі.

Пишіть стисло (книжка «Пиши, скорочуй» вам допоможе). Не витрачайте час організаторів. Ваше завдання — не лише відкрити себе в листі, а обізнаність показувати на практиці. Не намагайтеся розказати все, що знаєте зі своєї теми, бо організатори також це знають. Ще кілька лайфхаків: не заповнюйте анкету в останній день (бо вона може бути останньою), та не заповнюйте на самому початку відбору.

Q&A сесія

Запитання: Наскільки звертають увагу на правильність іноземного мовлення?

Відповідь: Рівень мови для проєктів — Intermediate+. До граматики не ставляться надто прискіпливо, головне, щоб ви змогли комунікувати на проєкті. У мотиваційному листі спрощуйте конструкції, щоб не припуститися помилок. Також беріть до уваги, що на 300 людей припадає лише 4–5 місць.

Запитання: Як відповісти на «Чому саме ти маєш поїхати на цей проєкт?»

Відповідь: Можна розказувати про особистий досвід, свою активність. Розкажіть, що ви готові внести в проєкт, що почерпнете з нього. Використовуйте конкретні приклади, а не загальні фрази. Читайте цілі проєкту й думайте, як ви допоможете їх досягти.

Запитання: Як правильно розпочати мотиваційний лист, щоб він чіпляв?

Відповідь: Пишіть про те, що вас мотивує. Не потрібно починати з імені, віку й місця проживання, якщо ці факти ніяк не впливають на вашу мотивацію. Пам’ятайте про те, що ваш читач отримує дуже багато таких листів, тому думайте, що вирізнить саме вас і буде нестандартним. Показуйте свою відкритість, позитивний погляд на світ у першому абзаці. Будьте максимально щирими, спробуйте сторітелінг: уявіть, що розповідаєте історію другові. Оля, наприклад, використовувала цитати відомих людей, рядки з пісень.

Запитання: Де шукати партнерів, фінансову підтримку для організації проєктів?

Відповідь: У ФРІ ми вчимо прописувати проєкти, тому можете долучатися до нас, а конкретно — до Міжнародної служби. Якщо вас цікавить — пишіть Олі Добровій.

Якщо вас цікавить саме Erasmus+

Скористайтеся пошуковим запитом Erasmus search for partners. Усі проєкти Erasmus+ фінансує Європейська комісія (орган ЄС), тому подавати проєкти можуть тільки країни — члени ЄС і ті, з якими є відповідна домовленість. Тож для власного заходу необхідно партнеритися з європейськими громадськими організаціями.

Для того щоб організувати власний проєкт, потрібно заповнити аплікаційну форму, знайти партнерів-європейців і повністю скласти програму.

Підготовка до проєкту

На проєкті попросять презентувати свою країну. Така активність зазвичай відбувається ввечері після основних занять. Зробіть це інтерактивно: використайте українські ігри, пісні, танці, щоб люди були залученими й рухались, адже більшість часу вони й так сидять та навчаються. Також можна привезти солодощі, традиційні страви.

Будьте готові розказати про організацію, яка відправила вас на проєкт. Якщо подаєтеся від організації, до якої не належите, — необхідно буде вивчити базову інформацію. Проте не витрачайте надто багато часу на це.

Вам можуть давати hometasks: щось вивчити, дізнатися, підготувати. Перевірте проєкт на наявність таких додаткових завдань, адже ваше виконання — активна участь.

Документи

  1. Готовий закордонний біометричний паспорт / паспорт з візою (активний принаймні ще шість місяців і з кількома пустими сторінками).
  2. Страхування. Його не перевіряють в організації, але можуть перевірити в аеропорту.
  3. Квитки. Це можна обговорити з вашою командою.
  4. Усі підтвердження мають бути в легкому доступі протягом польоту. Опісля тримайте їх при собі, щоб вам за них могли повернути кошти. Ідеться про підтвердження бронювання в готелі, посадкові талони на літак тощо (confirmation letters, boarding passes).

Під час проєкту — що ви зробите:

  • попрактикуєте англійську;
  • станете відкритішими;
  • знайдете нових друзів.

Під час проєкту — поради:

  • Намагайтеся спілкуватись не тільки з українцями, а й з якомога більшою кількістю людей.
  • Гарно презентуйте Україну!

Після проєкту — дії:

Проєкт не закінчується тоді, коли ви їдете. Вас часто після цього проситимуть писати пости, виконувати певні завдання, організовувати події та воркшопи.

Будьте готові, що після проєкту:

  • вам буде сумно; 
  • ви по-іншому поглянете на світ і на свою країну;
  • вам, імовірно, захочеться ще :)

Підсумки

  • Не бійтеся! Запитуйте, подавайте анкети, відкривайте нові напрямки! Поїздка на проєкт Erasmus — позитивний досвід, що змінює життя. Проте, відмовтеся від очікувань щодо освітнього аспекту. Ви навряд чи вирішите світові екологічні проблеми опісля, бо на проєктах не буде академічних форматів занять, великої кількості лекцій тощо. Мета таких заходів полягає в спілкуванні молоді.
  • Обирайте той проєкт, який вам буде цікавим.
  • Покажіть відбірковій комісії свій досвід і те, що вам насправді близька тема проєкту.
  • Готуйте документи заздалегідь, а не в останній день 🙂

Стежте за ФРІ, щоб бути в курсі майбутніх подій!


Підготувала: Марія Рідкоус

Дизайн афіші: Олександра Дашко