Вибори уже за два тижні! Чи знаєте ви, яка настає відповідальність за продаж голосу? Активісти провели просвітницьку акцію та пояснили студентам цікаві факти.
Муляжні двометрові пачки гречки — символ політичного підкупу виборців в Україні, можна було побачити в університетах у Києві. Це соціальна інформаційна кампанія з метою мотивації молоді не продавати свої голоси. На кожній конструкції розміщена інформація про відповідальність за продаж голосу не тільки моральну, а й юридичну. Згідно чинного законодавства за продаж або купівлю голосів передбачено кримінальну відповідальність – від штрафу до обмеження волі на строк до 2 років.
«Гречкосійство перетворили на фарс не ми, а самі політики, які буквально засипають округи своєю «продовольчою агітацією». І зараз з цього ми маємо зробити їхнє слабке місце. Наша мета — продемонструвати, що пакетик гречки не вартує того, щоб продати за нього п’ять років свого життя і життя країни. Вибір кожного має бути особистим та усвідомленим.» — Степан Золотар, Голова ВМГО «Фундація регіональних ініціатив»

Інформаційна акція проводиться в рамках молодіжної коаліції #ДоброЧесніВибори.
Молодіжні та студентські активісти об’єднались проти незаконної передвиборної агітації молоді. До коаліції увійшли:
- Українська Асоціація Студентів;
- представники студентського самоврядування;
- Громадський рух ЧЕСНО;
- Всеукраїнська молодіжна громадська організація «Фундація регіональних ініціатив»;
- юридична ініціатива «Тисни» bihus.info;
- молодіжна інформаційна кампанія «Твій голос».
«УАС, як національне об’єднання студентів, хоче донести меседж, що продавати свій голос – це соромно! Гречка стала символом цього сорому, підкупності та не законних дій під час виборів, який ми намагаємось висміяти. Через жарти ми хочемо пробудити в студентів та молоді громадянську свідомість!», — Валерія Пустовіт, голова правління ГО «Українська асоціація студентів»

Ініціатор інформаційної кампанії «Твій Голос» Олександр Санченко поділився наступними планами коаліції:
«Крім того, що ми інформуємо молодь на території студентських містечок про відповідальність, у нас є більш амбітні плани. Щоб кожний українець пам’ятав про відповідальність, ми запропонуємо кандидатам надати молодіжній коаліції #ДоброЧесніВибори можливість розмістити соціальну рекламу на їх білбордах у Дні тиші. Зараз ми готуємо відкритого листа з громадськими організаціями, який надішлемо в усі штаби».
Інформаційні конструкції у вигляді гречки ти можеш знайти на територіях:
- Київського політехнічного інституту;
- Національного університету будівництва та архітектури;
- Національного авіаційного університету;
- у парку імені Т. Г. Шевченка, напроти Червоного корпусу Національного університету України.
Зокрема, планується встановити конструкції і у регіональних навчальних закладах.
Слідкуйте за новинами на Фейсбук сторінці «Твій голос».

