Заява ФРІ щодо трьох законопроектів “Про вищу освіту”

Share

ФРІВід імені Всеукраїнської молодіжної організації “Фундація Регіональних Ініціатив” (ФРІ), члени вже декількох поколінь якої з 2005 року перемовинами та протестами боролися за відповідність різних редакцій законопроектів “Про вищу освіту” вимогам молоді, заявляю:

  1. Прем’єр-міністр України одурив громадськість, бо Кабінет Міністрів так і не зареєстрував розроблений експертами різних соціальних груп громадський законопроект “Про вищу освіту”, хоча торік і обіцяв це, та навіть особисто ініціював доопрацювання законодавчої ініціативи в такому форматі. Отже Прем’єр-міністр одурив в тому числі і ФРІ, і союзні нам студентські та молодіжні організації з якими разом ми доопрацьовували законодавчу ініціативу.
  2. ФРІ послідовно підтримуватиме законопроект №1187-2, текст якого в цілому відповідає ключовим вимогам молоді, оскільки є текстом зазначеного громадського законопроекту, що розроблявся за нашої участі. Проте підтримуватиме ФРІ його ухвалення парламентом лише у першому читанні. На нашу думку, законопроект містить деякі вади, які опинилися в його тексті, бо ми не змогли вибороти геть усе, що вимагали, у перемовинах з експертами інших соціальних груп під час доопрацювання законодавчої ініціативи. Тому, якщо законопроект №1187-2 буде прийнятий в першому читанні, перемовини щодо його тексту необхідно продовжити.
  3. ФРІ загалом не підтримує законопроект №1187, який пропонує: щоб керівництво ВНЗ саме обирало кому і скільки платити стипендію; щоб студентів можна було відрахувати за порушення будь-яких встановлених керівництвом ВНЗ правил; щоб керівництво ВНЗ збільшувало плату за навчання студентів-контрактників у будь-який час і на будь-яку суму; щоб разом з вступними іспитами у ВНЗ повернулось хабарництво; щоб з законодавства зникла державна гарантія того, в яких мінімальних обсягах має здійснюватися фінансування підготовки кадрів з вищою освітою.
  4. На нашу думку, законопроект №1187-1 є непрохідним за цього складу парламенту. Законодавча ініціатива також містить вади – зокрема, пропонує узаконити найвище серед країн Болонського процесу навантаження на студентів (36 годин у одному кредиті Європейської кредитно-трансферної системи замість 25-30 годин), що лише погіршить якість навчання.

Максим КИЦЮК,

Голова ВМГО “Фундація Регіональних Ініціатив” (ФРІ)

Читайте також порівняльний аналіз законопроектів Центру дослідження суспільства – http://cedos.org.ua/compare2

Залишити відповідь