Не намагайтесь повторити чиюсь історію успіху. Створюйте свою.

Share

Нам подобається читати історії успіху видатних людей. Здається, що десь там, далеко, вони роблять відкриття в науці, підкорюють нові планети, борються з глобальним потеплінням , відкривають свої фірми і т.д. Але придивіться. Можливо і біля вас знайдеться людина, якій також є чим поділитись з оточенням, чия історія успіху заслуговує бути відміченою. Вірте в себе, знаходьте ту саму мотивацію, що буде з кожним днем наближати вас до мети.

Від голови медіа-служби осередку до SMM-спеціаліста і таргетолога відомих брендів. Історія успіху екс-голови одеського ВП ФРІ Миколи Андрощука.


1. Привіт. Розкажи будь-ласка, яким чином ти потрапив у ФРІ?

Це був квітень 2015. Тоді я був звичайним студентом одеського універу і мій одногрупник розповів мені про проект Твоя країна. Запропонував податись і поїхати до Львова. Я погодився. На ТК я і познайомився з першими ФРІшниками, почув про ФРІ та ФРІ-табори. Засмутився, що осередку в Одесі немає. Але з Одеси нас було 4 людей. Всі разом з тодішньою головою ФРІ+ Христиною Жук намагались створити осередок в Одесі. Заповнили анкети на вступ. Але прийшло літо, всі роз’їхались і нічого з того не вийшло. Та вже у вересні мені написала одна незнайома дівчина (зараз одна з найкращих подруг, хоча й вийшла з ФРІ), представилась секретарем Одеської ФРІ і покликала на збори осередку. Сказала, що знайшла мене в старій базі. Хто зна, чи потрапив би я у ФРІ якби не та заповнена анкета весною) Скажу чесно, довго вагався йти чи не йти на перші збори. Бо люди не знайомі, я нікого не знаю, але цікавість взяла своє. І я пішов) 


2. Тебе одразу зацікавала сфера медіа? Якщо ні, то що стало тим відправним пунктом, з якого ти почав свою діяльність саме у медійці?

“Коля, ты будешь заниматься медиа” – так сказала на перших чи других зборах перша голова Одеської ФРІ Олена Кохан. А я ж навіть поняття не мав, як з тим всім працювати, як вести соц. мережі, що взагалі робити. Але ніхто цього не розумів і не вмів, тому страху вчитись, експерементувати і пробувати не було. 


3. Розкажи про своє дитинство. Чи був у тебе в малому віці інтерес до медіа? 
Можливо, ти писав гарні тексти/придумував слогани для реклами/файно малював?

Інтересу конкретно до медіа не було. Єдине, що гарно виходило, то це писати твори з української та світової літератури. Моя вчителька часто зачитувала найкращі твори на весь клас. Мої там часто були. Хоча по успішності був “хорошистом”, як тоді казали. 


4. Ти за освітою географ. Плануєш якось використовувати здобуті знання у своїй професії (майбутній чи теперішній)? 

Були думки зайнятись просуванням природоохоронних проектів.Або влаштуватись в якусь громадську організацію, пов’язану з природоохоронною сферою. Я б сказав, що використовувати знання, отримані в університеті, я готовий. Але щоб прям дуже сильно до цього прагнути чи поставити собі за ціль працювати за спеціальністю, то такого немає. В маркетингу бачу себе більше.


5. Розкажи, що тебе мотивувало опанувати нову сферу діяльності?

Мабуть, відсутність вибору та альтернативи. Коли дивлюсь на свої перші волонтерські проекти, то я б точно вписав би їх в одну зі своїх презентацій в графу “як робити не треба”. Перші кроки в інтернет-маркетингу та медіа були тісно пов’язані з громадською діяльністю. Ми не хотіли відставати від інших ГО Одеси, хотіли мати успішні проекти, красивий дизайн. Це і мотивувало годинами сидіти за ноутбуком, опановувати фотошоп, дивитись як роблять інші і самому вчитись.


Ми не хотіли відставати від інших ГО Одеси, хотіли мати успішні проекти, красивий дизайн. Це і мотивувало годинами сидіти за ноутбуком, опановувати фотошоп, дивитись, як роблять інші, і самому вчитись.

6. Важко було розбиратись з величезною кількістю матеріалу? Як ти будував свій час? По днях: сьогодні один скіл, завтра інший? Або по соц. мережах: цей тиждень буде для вивчення особливостей фейсбука, а наступний – для інстаграма?

Коли ти починаєш вивчати щось як самоучка, то можна забути про слово “системність”. Принаймні, у мене це так працює) Важко не було. Було цікаво. Це зараз я розумію, що матеріалу “величезна кількість”. Коли ти тільки-но починаєш, то ще не знаєш скільки часу у тебе на що піде. Ти просто сидиш, читаєш, вчиш, експериментуєш. Системність з’явилась, коли почав волонтерити у серйозніших одеських  проектах і коли влаштувався на першу роботу. 


7. Дай будь-ласка декілька порад для тих, хто цікавиться медіа, але не знає з чого почати.

Дайте відповідь на питання “для чого це мені?”. Це найперше. У мене була відповідь, яка надихала і мотивувала рухатись вперед. Від вашої мотивації залежить швидкість, з якою ви будете опанувати знання та вміння. Але завжди є варіант легший. Наприклад, платні профільні курси. Хоча майже вся інформація платних курсів є у вільному доступі. Треба просто потратити більше часу, поритись і пошукати.  


Дайте відповідь на питання “для чого це мені?”. Це найперше.

8. Працювати у сфері маркетингу – це означає бути завжди в курсі останніх новин. Буває таке, що тобі набридає постійно заглядати в телефон або сидіти в ноутбуці? З яким видом діяльності чергуєш роботу?

Буває) Буває настільки набридає, що просто ігноруєш всі діалоги і всі задачі на декілька годин. В розпал роботи можу на декілька хвилин почати дивитись на красивих людей, на красиві предмети чи на красивий дизайн, щоб себе відволікти і надихнути. 


9. Чим ти займаєшся у вільний час? Чи є в тебе незвичайне/звичайне хобі? Що вибереш: поїхати в гори чи посидіти вдома, подивитись фільм?

Я візуал. У вільний час можу годинами дивитись на різного роду красу. Також дивлюсь і читаю різного роду відео і літературу, що мене розвиває. Так співпало, що мені подобаються маркетинг і психологія, зокрема те, як люди приймають рішення. І ці знання потрібні для роботи у тому числі. Ще у мене є гітара. Коли хочу максимально абстрагуватись від всього, то беру її в руки. Люблю активний відпочинок: гори, море, швидкість. Але і люблю подивитися цікавий фільм при свічках. 


10. Які книги читаєш? У твоєму арсеналі переважає професійна чи художня література? Що порадиш прочитати іншим? 

Художню літературу останнім часом читаю дуже рідко. Переважає більше література по темі маркетингу і психології. Якщо напишу ТОП-5 книг, які раджу, то їх все одно ніхто не прочитає. А якщо пораджу одну – то ймовірність вища. Раджу почитати “Почни з чому” Саймона Сінека. Особливо добре зайде тим, хто тільки починає займатись маркетингом. 


11. Розкажи, де ти зараз працюєш?

Працюю SMM-спеціалістом в Startup Ukraine та таргетологом в Yellow Clutch Advertising. Тут налаштовую таргетовану рекламу для таких брендів як Nestea, Jaffa та Чудо-чадо. Також займаюсь SMM-консалтингом та проводжу тренінги. 


12. Що більш за все тебе приваблює в цій роботі?

У моїй роботі я можу використовувати майже всі свої вміння та навички, а жити на повну і бути максимально увімкненим і залученим – важливо для мене. Працюючи з освітніми проєктами, які допомагають людям, я і сам надихаюсь та навчаюсь. А працюючи з великими брендами, я отримую безцінний досвід. Також у моїй роботі багато аналізу та цифр. Без цього теж нікуди.  


13. На твій погляд, шлях до успіху справді тернистий чи тобі все вдавалося легко?

Я вважаю що це дуже індивідуально. Для мене він не був тернистим. Хоча хтось може вважати по-іншому. Моя думка така, що не потрібно виходити із зони кофморту, щоб почати розвиватись чи щось досягти. Бо саме в зоні комфорту у тебе найбільше ресурсів, ти в психологічній безпеці і відчуваєш себе найбільш комфортно. Хіба ж не в таких умовах навчання є найбільш ефективним? 


14. Ти був головою медіа-служби ФРІ на всеукраїнському рівні. Розкажи, що тебе надихало під час твоєї каденції? А що демотивувало?

Це був хороший досвід. Саме тут я освоїв внутрішню мотивацію. Надихало мене моє бажання принести користь для організації, яка колись принесла користь мені. На цій посаді я майже завжди “віддавав” ніж брав. Демотивувала некомпететність деяких людей і те, що часто доводилось щось “розжовувати”. Можна це назвати відсутністю довіри. Але своїм результатом я задоволений. Звісно, що планів було більше. Та на те вони і плани, щоб мати здатність інколи не втілюватись. 


15. Які скіли, здобуті у ГО, ти використовуєш у своїй роботі?

Лідерство та вміння доносити свою позицію. Це в першу чергу. Друге – навички командної роботи. Саме в громадській діяльності ці soft skills я розвинув найбільше. 


16. Що, пов’язане з ФРІ, викликає у тебе найтепліші спогади?

Головування в Одесі. Це був найтепліший рік і найбільш насиченіший за всю мою громадську діяльність. У нас була сильна команда, була підтримка, було натхнення і була ціль. 


17. Назви три фрішника, які тебе надихають, та розкажи чому.

Якось у твітері я зробив твіт “Сам собі начальник, сам собі команда, сам собі мотивація і сам собі натхнення!”. Мене перестали надихати конкретні особистості. Я можу сказати кого саме поважаю, але не виділятиму лише трьох, бо таких людей значно більше. А люди надихають в одному конкретному випадку: коли вони щиро і на всю катушку кайфують від того, чим займаються. І це не обов’язково громадська діяльність. Таких людей відразу впізнаєш. Просто відчуваєш. 


18. Чи можна сказати, що завдяки громадській організації сформувалось середовище, в якому ти зараз знаходишся?

Частково так. Маю багато друзів, з якими познайомились саме у ФРІ. Але моє оточення складається не тільки з них. 


19. Скажи якусь промову для майбутніх або дійсних медійників.

Не намагайтесь повторити чиюсь історію успіху. Створюйте свою. Часто ми дивимось на діяльність інших як на приклад. Це хороший спосіб отримати натхнення і досвід, навчитись на чужих помилках. Але не перетворюйте це в гонитву за чужим успіхом. 

Ви ж не на перегонах :) 


20. Розкажи про свої плани на майбутні 5 років. Можливо, є заповітна мрія або ціль, яку хочеш реалізувати впродовж вказаного проміжку часу?

Зробити складну хірургічну операцію для українського діджиталу. Але щоб це вдалось, спочатку треба стати хорошим хірургом (маркетологом). До цього і рухаюсь)