Як прокачатися у тренерстві разом з ФРІ

Share

23-24 лютого в Києві пройшов всеукраїнський тренінг для активістів «Фундації Регіональних Ініціатив». Захід спрямований на розвиток тренерських навичок учасників, необхідних для подальшого практичного розкриття талановитого потенціалу. Його підготувала команда Освітньої служби ФРІ, залучивши до участі активістів з 10 осередків усієї України. Два дні воркшопів, обміну досвідом, формального й неформального спілкування (в тому числі зі старшими членами організації на Вечірці поколінь) дають перші результати – дехто вже провів освітні блоки програми.

Фотографії із «Школи Т» від ФРІ можна переглянути тут.

В рамках проекту організатори ділилися з учасниками корисною інформацією в темі тренерства — статтями, відео, методичними матеріалами. Також поспілкувались із тренерами, які починали свій шлях у громадській діяльності. Тепер ділимось з вами однією з таких розмов.

Олег Подольний — коуч, бізнес-тренер, тренер-викладач з ораторського мистецтва, громадський активіст ФРІ.

— Чому ти почав займатися тренерством?

На 1-му курсі університету було цікаво допомагати одногрупникам в разі, якщо звертались за підказками. Почав задумуватися, хто цим займається на професійному рівні. Згодом натрапив на професію “бізнес-тренер”, яка певним чином навчає, допомагає іншим розвиватись. В один прекрасний день внутрішньо зрозумів, що це моє.

Як ти почав займатися тренерством?

Спершу зацікавила тема ораторської майстерності, почав з неї в тому плані, щоб самому навчитися виступати публічно. В університеті, в школі боявся це робити — простіше було конспект написати, приклади рішати, аніж щось розповідати. Перш ніж йти на курси з ораторського мистецтва, прочитав багато книг, статей. Потім вступив у ФРІ, де організовував освітні заходи, тренінги у цій темі. Згодом розширилось поняття тренерства, і якщо говоримо про корпоративний сектор, існує певна своя модель того, як має відбуватися сама підготовка тренінгу:

запит від відділів —> формування KPI —> розробка власне самого тренінгу —>
його проведення —> пост-тренінговий супровід.

— З якими цільовими аудиторіями працюєш?

— Раніше — зі студентами, зараз люди віком 25+.

— В якій тематиці нині прокачуєш людей?

— Продажі, перемовини, тайм-менеджмент, ділова переписка, обслуговування клієнтів, емоційний інтелект — список різноплановий, але існує різниця між корпоративним тренером і тренером-фрілансером. В першому випадку все залежить від замовлення і маючи, наприклад, щось з продажів, доводиться наново розбиратися, шукати інформацію, моделювати ситуацію, і з цього вже будувати тренінг. Плюсом цього є широка лінійка можливих тем, мінусом — не все виходить пропрацювати настільки глибоко, наскільки хотілося б.

З іншого боку можна мати певну спеціалізацію, свою тему, в якій професійно розумієшся, як риба у воді, а отже, просувати свій якісний продукт, як це роблять, наприклад, Радислав Гандапас, Іцхак Пінтосевич, Брайан Трейсі.

DSC_0122

— Чи були твої спроби тренерства ефективними одразу?

— Перший тренінг цікаво пройшов, особливо пригадуючи подальше питання від деяких учасників: «А ти вперше ведеш?». Думаю, це хороший показник. Деякі тренінги були психологічно складними — часто тоді, коли мало часу на підготовку і виходити доводиться з чим є, а скасовувати і переносити — не варіант.

Головне —це самоаналіз. Зрозуміти, що було хорошого, а що наступного разу можна зробити краще. І вірити, що помилок немає і насправді це просто досвід, який варто взяти і йти далі, набирати якомога більше різноманітного досвіду.

— Якими інсайтами, принципами керуєшся зараз?

— Відповідальність за результат по групі; постановка конкретних KPI (наприклад, зріст продажів на 10%). Розуміння того, що після твого тренінгу люди мають зробити щось таке, що б сприяло покращенню цих показників.

Ретельне прописування того, що і як відбуватиметься в кожному блоці, чого досягнуть учасники після кожного з них. Це більш така методологічна робота, про яку я раніше не задумувався, втім чим детальніше його спланувати так покроково, тим краще пройде сам тренінг.

Якщо порівняти проходження курсу і проведення тренінгу, останнє є ефективнішим зокрема тому, що сам краще занурюєшся в тему; ставиш питання, які тобі можуть поставити учасники.

— Чому тренерством прикольно займатися?

— Щось переключилось ще напевно з університетських часів, і пішла жара на всі ці аудіокниги, курси, онлайн-курси і т.д. — на все, що тримає в постійному потоці саморозвитку. В цьому і полягає акцент тренерства, принаймі мені складно уявити хорошого тренера, який не розвивається сам. Також це розширює можливості тим, що групуючи це все в гідний контент, ти маєш змогу допомогти іншим людям, які отримають найкориснішу інформацію і безпосередньо застосують в своїй діяльності.

— Яку пораду дав би собі новачку в цьому?

— Не боятися помилок і поки є можливість — набиратися досвіду. На початку було навіть таке, що на тиждень проводив по 2 майстер-класи. Гроші в даному випадку — не найголовніше, досвід потрібно ставити вище.

Головне — хочеш проводити тренінги — бери й веди, потрібно якомога більше практики. Якщо ще й тема цікава — хоч кожен день.

Хвилювання буде завжди, і щоразу це стрибок в невідомість, щоб потім ви могли впоратись зі складнощами.

Подекуди переважатиме імпровізація, але гнучкість напрацьовується із практикою.

DSC_0304