ФРІ підтримує звернення громадських організацій та професійних асоціацій проти законопроекту про мораль

FacebookVKTwitterGoogle+Поділитись

ФРІГолові Верховної Ради України

Литвину Володимиру Михайловичу

Першому заступнику

Голови Верховної Ради України

Мартинюку Адаму Івановичу

Заступнику Голови Верховної Ради України

Томенку Миколі Володимировичу

Голові депутатської фракції

Партії регіонів у Верховній Раді України

Єфремову Олександру Сергійовичу

Голові депутатської фракції

«Блок Юлії Тимошенко – «Батьківщина»

у Верховній Раді України

Кириленку Івану Григоровичу

Голові депутатської фракції

Блоку «Наша Україна – Народна Самооборона»

у Верховній Раді України

Мартиненку Миколі Володимировичу

Голові депутатської фракції

Комуністичної партії України

у Верховній Раді України

Симоненку Петру Миколайовичу

Голові депутатської фракції

Народної Партії у Верховній Раді України

Шаров Ігорю Федоровичу

Голові депутатської групи

«Реформи заради майбутнього»

у Верховній Раді України

Рибакову Ігорю Олександровичу

 

 

 

 

ВІДКРИТИЙ ЛИСТ

громадських організацій та професійних асоціацій

щодо  Проекту Закону України  про внесення змін до Закону України «Про захист суспільної моралі» № 7132 від 15.09.2010 р.

 

 

Шановний Володимире Михайловичу!

Громадські організації та професійні асоціації, що працюють у сфері масової інформації та комунікацій, уважно розглянули Проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про захист суспільної моралі» № 7132 у редакції 22.09.2010 р., прийнятий у першому читанні 18.10.2011 р., та дійшли висновку, що запропонований законопроект не відповідає задекларованим цілям, містить значні загрози розвитку інформаційного середовища України та навіть його руйнації, суперечить європейській практиці підтримки гуманітарного суспільства.

На жаль, наші звернення на етапі підготовки зазначеного законопроекту (зокрема Відкритий Лист громадських організацій та професійних асоціацій щодо проекту закону України «Про внесення змін до Закону України “Про захист суспільної моралі”» від 29.03.2010 року) не були почуті. Тому ми звертаємось до Вас з проханням відхилити законопроект № 7132 під час розгляду у другому читанні з огляду на такі ключові питання.

1. Під гаслами захисту моралі створюються контролю передумови для антиконституційного тиску на ЗМІ. Одна з новацій законопроекту полягає у покладанні на Національну комісію з питань захисту суспільної моралі функції моніторингу інформаційного простору України. Абстрактність законодавчих визначень у сфері моралі відкриває дорогу до численних зловживань та створює передумови для перетворення Комісії в орган цензури, надає підстави для закриття ЗМІ за суб‘єктивними звинуваченнями.

 

2. Законопроект значно розширює повноваження Національної комісії з питань захисту суспільної моралі і покладає на неї ряд нових функцій, що потребує збільшення відповідного фінансування та навантаження на державний бюджет та сприяє корупції при здійсненні державних замовлень. Серед запланованих нових повноважень Комісії – здійснення державного замовлення на розробку спеціального обладнання та програм контролю та обмеження доступу до інформаційних матеріалів, а також на підготовку і демонстрацію інформаційних матеріалів в рамках створюваних квот на телерадіоканалах, створення та наповнення Єдиної спеціалізованої бази даних про стан моралі.

3. Законопроект суперечить європейській практиці розвитку гуманітарного суспільства, яка полягає у перш за все виховній, профілактичній роботі, залученні громадськості до цієї справи, зменшенні адміністративного тиску та зосередженні державних органів на протидії насиллю та захисту неповнолітніх. Указ Президента України № 1085 від 9.12.2010 р. «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» передбачає реалізацію в Україну європейських підходів та ліквідацію Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі. Всупереч поставлених Президентом завдань впроваджується законодавчі новації у стилі тоталітарних держав.

4. Ряд вимог законопроекту технічно нездійсненні (зокрема, щодо надійного блокування доступу до інтернет-контенту, розміщеного поза межами України), а деякі новації документу є абсурдними (зокрема, вимога розповсюджувати продукцію еротичного характеру, в тому числі інформацію в телекомунікаційних мережах, лише за умови поміщення її в герметичну упаковку та спеціального маркування). Ігнорування авторами законопроекту думки фахівців при підготовці документі унеможливлює виконання норм цього законопроекту у разі його прийняття.

5. Законопроект обмежує конституційне право громадян на свободу слова та інформації шляхом покладання на операторів та провайдерів телекомунікацій обов‘язку за вказівкою Комісії без рішення суду обмежувати доступ до інформаційних ресурсів, які визнані нею еротичними. При цьому не береться до уваги ані неприйнятність у всьому цивілізованому світі позасудового блокування доступу до інформаційних ресурсів, ані невідповідність позасудового блокування інтернет-ресурсів вітчизняному законодавству, ані абстрактність визначення еротичних ресурсів.

Виходячи з вищесказаного, ми вважаємо даний законопроект неприйнятним через те, що він повністю суперечить правовій практиці демократичних країн світу, створює передумови для впровадження цензури, порушує конституційні права громадян України, загрожує свободі слова та інформації, впроваджує нові можливості для корупції, збільшує витрати державного бюджету у цей складний для країни час.

З повагою,

 

Інтернет Асоціація України

Незалежна асоціація мовників

Українська асоціація видавців періодичної преси

Інститут Масової Інформації

Центр політичних студій та аналітики

Центр UA

Науково-інформаційний центр “Екологія. Жінка. Світ.”

Центр Громадянських Свобод

Творче об’єднання “TOPO” – Контактна група в Україні Transparency International

ВМГО “Дебатна Академія”

КОГО “Комітет відновлення історичної справедливості”

Всеукраїнська ініціатива “Рух Державотворців”

Підтримує незалежна профспілка “Захист Праці”

ВМГО “Фундація Регіональних Ініціатив” (ФРІ)

та ін.

Напишіть відгук