Семінар-тренінг від кореспондента ТСН Андрія Барташова

FacebookVKTwitterGoogle+Поділитись

11 листопада у книгарні „Є” (вул. Сумська, 3) у Харкові відбувся семінар-тренінг для членів громадських організацій з роботи зі всеукраїнськими ЗМІ.

Це не перший тренінг, який харківський осередок Фундації Регіональних Ініціатив проводить у книгарні „Є” (так, нещодавно проходив тренінг з навчальних можливостей за кордоном та нових медіа). Голова осередку Євген Демченко запевнив, що такі цікаві і корисні семінари відбуватимуться і надалі.

Семінар проводив Андрій Барташов, журналіст, власний кореспондент програми „ТСН” (телеканал 1+1) у Харкові.

На події були присутні близько 60 людей (здебільшого молодь) – членів громадських організацій, поодиноких активістів та людей, зацікавлених у співпраці зі ЗМІ.

Тема зустрічі була настільки нагальною, що замість запланованої однієї години семінар разом із питаннями тривав дві.

Учасники майстер-класу отримали багато корисної інформації зі стратегії побудови новинарних програм на телебаченні, почули реальні історії з журналістської „кухні” та мали змогу задати питання, які їх найбільше турбують. Найбільш активне обговорення викликали теми „джинси” (замовної реклами, що камуфлюється під суто інформативне повідомлення) та „чорнухи” в новинах. Пан Барташов (який однаково вільно відповідав на питання як українською, так і російською мовами, а на початку тренінгу галантно запропонував учасникам самим вибрати мову) запевнив присутніх, що немає „хороших” і „поганих” новин, і звернув увагу, що кожен випуск новин редакційна команда намагається закінчити веселою, доброю і позитивною інформацією – „собакою з вухами”.

Для членів громадських організацій, які хочуть донести інформацію про цікаву і важливу подію, яку вони пропонують провести, до представників ЗМІ, ведучий майстер-класу запропонував стратегію із 4 дій:
Заголовок – має бути „смачним”, ємним, таким, щоб у ньому відображалася вся суть майбутньої події. Журналістам провідних каналів часто немає часу прочитувати тексти усіх повідомлень. Треба, щоб заголовок чіпляв увагу, і журналіст міг одразу уявити картинку майбутнього сюжету.
Якщо у ситуації є якийсь конфлікт (дві або більше конфліктуючих сторони, у представників яких журналіст може взяти інтерв’ю) – це неодмінно треба винести в один із перших абзаців інформаційного листа.

Треба пам’ятати про те, що в сюжеті має бути „картинка”. Подія має звертати до себе увагу не лише сумними очима бездомних собак та сльозами матерів, а чимось провокаційним, яскравим, незвичайним (фаєр-шоу, вистава мімів – щоб привернути увагу до становища книговидавців, похорон дитячих іграшок у випадку закриття дитячого майданчика). Якщо ви плануєте щось „смачненьке” – обов’язково вкажіть про це у листі!

Обов’язково має бути інформація про організаторів, які будуть присутні на події, та їх контакти, найкраще – мобільний телефон.

Фотозвіт

Олександра Бакун

Напишіть відгук